M.I.P.: PO DVACETI LETECH NOVÁ IDENTITA

Společnost M.I.P. Group, mimo jiné organizátor veletrhů Reklama, Polygraf nebo Bydlení, změnila po více než dvaceti letech firemní identitu v čele s logem.

Původní logo se symbolem Hradčan nahradilo nové, vyvedené v moderním stylu a barvách. "Změnu korporátního stylu M.I.P. Group jsme plánovali již delší dobu. Původní logotyp se symbolem Hradčan byl vytvořen v době, kdy jsme realizovali zejména zahraniční veletrhy a zkratka hlavního města v logotypu nám doslova otevírala dveře ve světě," říká ředitel M.I.P. Group Tomáš Kotrč. "Po dvaceti letech už nebylo potřeba spojení s Prahou nijak komunikovat," dodává Zdeněk Sobota, ředitel veletrhu Reklama, Polygraf. "Vnímali jsme, že písmo i kresba Hradčan zastarávají a v takovém stavu by mohly naopak pozici společnosti na trhu postupně oslabovat," doplňuje.

Názory na změnu korporátního stylu prošly podle Heleny Vonkové, marketingové ředitelky firmy dynamickým vývojem. "Zvažovala se možnost od mírné - v podstatě neznatelné úpravy - až po výraznou změnu. V závěru zvítězila změna zásadní," vysvětluje Vonková.

Logotyp M.I.P. Group je vytvořen z písma Futura. První písmeno "m" je zrcadlově obrácené, což podle Vonkové symbolizuje kreativitu celého oboru. Jednotlivé rohy zdůrazňují čtyři hlavní aktivity firmy - veletrhy, konference, reklamu a média. Každá aktivita má v logotypu vlastní barvu. Tohoto prvku pak mají využívat i další prvky korporátního stylu. "Vyhovuje nám, že nový logotyp odpovídá současným grafickým a designovým trendům, působí nadčasově, vystihuje náš směr a zároveň má v sobě i určitou hříčku, která zaujme," konstatuje Tomáš Kotrč.

OCÉ OTEVŘE DVEŘE V POINGU

V týdnu od 25. do 28. září 2012 otevřela společnost Océ dveře návštěvníkům akce "Océ Production Printing drupa Follow-up Event", v rámci které představí průmyslová řešení pro oblast digitálního tisku proměnných dat, nakladatelskou činnost a obalový trh. "Paralelně s veletrhem drupa jsme zde v Poingu představili nové produkty a technologie," uvádí Sebastian Landesberger, executive vice president Commercial Printing Océ. "Nyní je čas našim zákazníkům a návštěvníkům akce drupa Follow-up Event ukázat přidanou hodnotu komplexních řešení Océ v různých tržních segmentech. Mohou sdílet své zkušenosti a profitovat z této příležitosti v oblasti vysokorychlostního tisku."

BRANALDI SE UKÁZALO NA FACHPACKU

Společnost Branaldi, přední český výrobce POP/ /POS displejů a obalů z lepenky, se představila ve dnech 25.-27. 9. 2012 na největším evropském veletrhu obalů a logistiky Fachpack v německém Norimberku. "Naše účast na tomto veletrhu potvrzuje naši pozici mezi evropskými lídry v oboru, čemuž odpovídal i styl naší prezentace," říká Radim Chmela, jednatel Branaldi.

Celý stánek byl postaven z kartonů. "Chtěli jsme návštěvníkům přiblížit všechny možnosti, které jejich prezentaci tento ekologický materiál přináší. Tedy ukázat, že je vhodný pro komplexní kampaně v místě prodeje, od obalu až po stojany na produkty," přibližuje koncepci stánku Radim Chmela.

Obaly tvoří podle zástupců firmy v současné době jednu z nejdůležitějších forem prezentace v místě prodeje, tedy právě tam, kde se zákazník rozhoduje o koupi konkrétního produktu. Spolu s kvalitním prezentačním displejem dokáže zvýraznit produkt mezi konkurenčními výrobky.

FOTOSTĚNY V ELECTRO WORLD

Již několik měsíců společnost Dago ve spolupráci s maloobchodní společností Electro World spolupracuje na projektu remodelingu prezentačních stěn na fotoapráty. Nový koncept display systému již tradičně vznikal v rámci systému Dago CIS (Complex in-store solution) ve snaze maximalizovat efektivitu in-store komunikace fotooaparátů. Hlavním cílem bylo získat pozornost zákazníka, zaujmout ho k interakci s vystavenými produkty a motivovat ho k jejich koupi. Nový koncept vystavení fotoaparátů má zároveň za úkol podpořit dojem prémiovosti a kvality jednotlivých značek, zajistit snadný přístup a manipulovatelnost s reálnými produkty a pobízet tak zákazníky k jejich vyzkoušení, čímž se zvyšuje pravděpodobnost jejich koupě. Oproti předchozím fotostěnám, na nichž byly fotoaparáty vystaveny pouze dle jednotlivých značek, je nyní každá ze stěn rozdělena do sekcí podle typů fotoaparátů (kompaktní, zrcadlovky, systémové atd.). Koordinátorem celého projektu za společnost Electro World byl René Vlasák, který umožnil tento nový koncept instalovat a testovat na nejstarší z prodejen Electro Worldu v Praze-Čestlicích. Zadavatel i výrobce jsou přesvědčeni, že atributy na nichž jsou nové fotostěny založeny, přispějí ke zvýšení prodeje vystavených produktů a také k větší spokojenosti zákazníků díky lepší přehlednosti a orientaci mezi vystavenými produkty a značkami.

NEJVĚTŠÍ ZÜND G3 VE STŘEDNÍ EVROPĚ

Společnost Tirex Autoplachty z Hodonína investovala do obráběcího plotru Zünd G3 s obrovskou pracovní plochou. Instalaci můžeme označit za unikátní, protože jde o největší stroj této znač-ky ve středoevropském regionu. Dodavatelem byla společnost HSW Signall, která švýcarskou značku Zünd zastupuje v České republice a na Slovensku.

"Od roku 1996, kdy jsem firmu koupil, snažím se každým rokem rozšířit výrobní program o nový produkt či službu," říká Lubor Dubšík, majitel společnosti. "Investice do obráběcího plotru jsme připravovali několik let, kdy jsme hledali nejvhodnější zařízení, které by odpovídalo našim potřebám a bylo dostatečně spolehlivé. Rozhodujícím faktorem byla potřeba zvýšit produktivitu ve finishingu, protože po zakoupení UV flatbedu se právě dokončovací zpracování ukázalo jako nejkritičtější bod v pracovním cyklu."

Plotr Zünd G3 3XL 3200 s pracovní plochou 3210 x 3200 mm dokáže formátovat díly pro reklamní transparenty, prodejní stánky i jiné náročné kusové zakázky. "Dalším krokem bude zakoupení nástroje pro frézování a tak se dostaneme k další službě, kterou v budoucnu využijeme v naší výrobě," doplnil Lubor Dubšík. Stroj byl nainstalován ve firmě v květnu, takže lze hodnotit již několik měsíců provozu. "Opravdu mě překvapila vysoká reálná rychlost a produktivita," hodnotí Lubor Dubšík. "Nechali jsme si čas na zaškolení obsluhy a hledání možností, kde všude nám může náš obráběcí plotr pomoci. Dnes můžu zhodnotit, že nám stroj ušetřil jednoho pracovníka ve finishingu a výrazně zkvalitnil formátování, takže se snížila zmetkovitost."

VINK POMÁHÁ

Společnost Vink-Plasty se rozhodla poskytnout dar ve formě materiální pomoci soukromému útulku pro psy a kočky AzylPes v Krásném Lese u Frýdlantu.

Jedná se o komůrkový polykarbonát, který bude použit na zastřešení nových kotců, jež jsou potřeba k rozšíření kapacity útulku.

DAGO SPOLUPRACUJE S CHRÁNĚNÝMI DÍLNAMI

Společnost Dago, jeden z předních výrobců v oblasti POP komunikačních médií, rozšířila spolupráci s organizacemi se statutem chráněná dílna. "V kontextu našeho etického kodexu se snažíme pomoci handicapovaným se sníženou pracovní schopností, tedy těm, kteří mají o práci zájem, ale běžným způsobem ji nemohou získat. Tímto krokem dokládáme i plnění náročných standardů norem ISO 9001:2008 a 10006:2003. Díky tomu, že se celý tým Dago snaží být maximálně iniciativní, máme za sebou velice zdařilé realizace. Jsme přesvědčeni, že jsme zvolili správný přístup a věříme, že se stane častějším standardem v soukromém podnikání SMEs (malých a středních firem)," říká Michal Vorel z Daga.

ROLAND DG PŘEDSTAVIL NOVOU ŘADU TISKÁREN SOLJETPRO 4

Prvním typem této řady je nová tiskárna Roland XR-640 - řešení, které dá tvar vašim kreativním nápadům. XR-640 kombinuje dvě základní funkce. Přístroj umožňuje vytisknutí úlohy i následný ořez v jednom automatickém procesu. To vám umožňuje rychle a efektivně vyrábět všechny druhy samolepek, etiket, nažehlovacích transferů atd. Kromě toho, budete potřebovat pouze jednu jednotku, která vám ušetří prostor, elektřinu a peníze.

U stroje XR-640 můžete očekávat vynikající kvalitu tisku. Jednotka je vybavena nejnovějším typem tiskové hlavy. Tyto "Golden Head" tiskové hlavy umožňují rozlišovat sedm velikostí tiskové kapky, což zaručuje vysokou kvalitu tisku i v nejmenších detailech. Dvě tiskové hlavy usazené paralelně vedle sebe poskytují vysoký výkon v naprosté kvalitě. V kombinaci s novým inkoustem EcosolMax2 nově v light black variantě - v barevných kombinacích s bílým, stříbrným můžete očekávat velmi precizní výstupy.

XR-640 přináší vysokou kvalitu, a to i při vyšších rychlostech tisku. V High Speed režimu, lze rychlost tisku nastavit až na 21,6 m2/hod. pro vinyl. Navzdory těmto vyšším rychlostem je kvalita tisku velmi vysoká. V billboardovém módu tisknete zakázky rychlostí až 49,1 m2/hod.

Tiskárna XR-640 je standardně dodávána s novou verzí Roland RIP VersaWorks. Tento rip software pro správu nyní podporuje použití knihoven barev Pantone. Pantone barvy v designu jsou automaticky převedeny na své hodnoty CMYK a pak spojeny právě s barvou v rozsahu Eco-Sol sady inkoustu Max2. Tato funkce výrazně zjednodušuje a zrychluje práci se správou barev.

Tiskárna bude dodávána od poloviny listopadu. Seznámit se s ní můžete od listopadu v show-roomu firmy Bitcon.

SPOLEČNOST TOP ADVERT ROSTE A REPREZENTUJE ČR

Stejně jako v zimě se společnost Top Advert o prvním zářijovém víkendu zúčastnila Slovenských firemných her. Společně s Asociací firemních sportů se snaží načerpat inspiraci a zkušenosti z této akce, která má na Slovensku již patnáctiletou tradici. Následně pak chtějí rozšířit sportovního ducha v podnikání i na český trh, kde jsou tyto aktivity v začátcích.

Top Advert dále v rámci spolupráce se Slovenskem a podpory tamního podnikání otevřela novou pobočku se vzorkovnou přímo v Bratislavě. "Byl to logický krok v rámci zlepšování služeb, zvyšová-ní poptávky a značnému rozšíření naší nabídky," uvedl zástupce marketingu Filip Dítě. Nyní můžete nově u společnosti Top Advert poptávat široký sortiment plakátových rámů (vypínací, zaklapávací, velkoprostorové), informačních systémů (nástěnky, vitríny, variabilní letákové a produktové stojany) a další služby pro podpoření vašeho prodeje (polepy interiérů, exteriérů, aut).

BENEFIT SLAVÍ DESET LET

Společnost Benefit - prodejce materiálů pro reklamu - slaví letos desáté výročí od svého založení. Narozeniny oslavila stylově na veletrhu Svět reklamy v Praze. "Na našem stánku viděli návštěvníci také plno novinek, například použití a účel wallartových fólií, předvedli jsme novou barevnou škálu wrappingových fólií, aplikační pomůcky a čisticí kapaliny a mnoho jiného," říká Zuzana Pekarčíková z Benefitu.

CANON PŘEDSTAVIL NOVÉ VELKOFORMÁTY

Canon Europe představil na Photokině pět nových velkoformátových tiskáren pro trh grafických umění. Nové stroje velikosti 24" až 60" a se systémem osmi a dvanácti barev obsahují řadu nových funkcí, které zaručují vynikající kvalitu obrazu, vysokou produktivitu a široké možnosti využití.

Canon tak bude první společností, která využije jeden inkoustový systém a zásobníky inkoustu "Hot Swap" napříč celou řadou grafických velkoformátových tiskáren. Inkoustový systém nabízí širší barevný gamut, výraznější odstíny černé, lepší odolnost proti poškrábání a stabilnější barvy pro optimální kvalitu obrazu a zajištění absolutního souladu výtisků bez ohledu na používané zařízení. Technologie "Hot Swap" umožňuje vyměnit inkoustové kazety během tisku, takže se snižují prostoje a tisknout lze bez přerušení.

Dvanáctibarvové 24" tiskárny ImagePrograf iPF6400 a iPF6450 nahrazují modely iPF6300 a iPF6350. Canon zároveň představil i nový spek-trofotometr pro ImagePrograf iPF6450, který umožňuje přesné, vysoce stabilní a konzistentní barevné tisky. Přepínatelný UV filtr poskytuje uživatelům mnohem větší flexibilitu při využití různých druhů médií.

Spektrofotometr kalibruje inkousty, takže všechny 12barevné velkoformátové tiskárny, které Canon představil v roce 2012, mohou mít jednotný vzhled tištěných barev. Uživatelé mohou u iPF6450 pomocí spektrofotometru centrálně řídit správu barev i na dalších velkoformátových tiskárnách ImagePrograf, které jsou nainstalované v jiných lokalitách, a optimalizovat výkon a sjednotit barevnost.

Dvanáctibarvová 44" tiskárna ImagePrograf iPF8400 nahrazuje iPF8300 a přináší velký, 250GB pevný disk a rychlejší propustnost. Canon nabízí uživatelům širší možnost volby a zároveň představil 12barevnou 60" tiskárnu ImagePrograf iPF9400 a 8barevnou 60" tiskárni iPF9400S. Celkovou kvalitu obrazu vylepšují barevné inkousty Lucia EX, které poskytují přibližně o 20 % širší barevný gamut a vyšší rychlost tisku. Tiskárny se tak skvěle hodí pro tisk fotografií, uměleckých děl a vnitřního značení.

IPF9400S přináší vylepšené tiskové technologie a při speciálních příležitostech, kdy je potřeba velmi rychlá produkce, využívá méně trysek. Tisk je tak 1,5x rychlejší než u předchozího modelu iPF9000S. iPF9400S přináší jasné barvy a vylepšenou sekvenci tiskové hlavy, což umožňuje rychlejší tisk a nový model je tak ideální pro výrobu plakátu.

Canon také vyvinul plug-in Gallery Wrap do Photoshopu pro jednoduchý automatizovaný tisk pláten a Fine Art obrazů. Jedná se o ideální nástroj pro galerie. S novými modely je dodáván i software pro ještě lepší správu médií, kalibraci a účtování. Tiskové úlohy lze flexibilněji zadávat a sledovat jejich průběh a zároveň vytvářet výtisky podle přesných specifikací.

NOVINKY ORAFOLU PRO POLEPY

Spandex nabízí nové barvy a struktury litých fólií značky Oracal 970 a Oracal 975 určených na polep vozidel.

Oracal 970 je vícevrstvá, 100mikronová tenká litá PVC fólie s optimalizovanými technologickými standardy, vynikající rozměrovou stabilitou a špičkovými vlastnostmi aplikace. Fólie má solventní polyakrylátové repozice, permanentní transparentní lepidlo a dodává se v 76 barevných odstínech ve vysoce lesklém provedení a také ve 20 odstínech v matném provedení včetně metalických barev.

Sérii Oracal 975 představují vícevrstvé vysoce kvalitní 150mikronové fólie s různými zajímavými povrchovými strukturami a efekty, např. karbon, krokodýlí kůže, efekt broušeného povrchu, včelího plastu a další. Jsou dostupné ve více barvách - bílá, černá, transparentní, hnědá, šedá, červená, modrá, stříbrná, zlatá i antracitová. Strukturovaný povrch fólií má vynikající odolnost vůči mechanickému a termickému zatěžování. Jsou vhodné pro použití na nerovné a zakřivené povrchy. Fólie jsou určeny a vyvinuty speciálně jak pro úpravu designu automobilů, tak pro úpravu jejich interiérů (např. při redesignu).

SUŠÁRNA OVOCE S FALCONBOARDEM

Občanské sdružení Ekoton realizuje v obci Vnorovy projekt Podpora ovocnářství ve Vnorovech. V provozu je již sušárna ovoce pro veřejnost, součástí projektu je i naučná stezka s informačními panely, expozice a výsadba sadu původních ovocných dřevin. Společnost HSW Signall dodává panely Falconboard, na kterých budou instalovány interiérové panely.

Obec Vnorovy se nachází v okrese Hodonín v Jihomoravském kraji. Leží na levém břehu řeky Moravy v převážně zemědělsky obdělávané krajině s malým podílem lesních porostů.

Z hlediska klimatických poměrů patří obec do jedné z nejteplejších oblastí ČR. Teplé podnebí dovoluje pěstování broskví, meruněk, vinné révy, kukuřice. V minulosti se zde pěstovala také paprika a tabák. Katastr obce je přetkán několika vodními toky, což ještě více zatraktivňuje tuto oblast pro zemědělství a také vodní turistiku. Ovocnářskou tradici dokazuje i štěpařský nůž, který byl i v nejstarším zachovaném znaku obce až z roku 1701.

Občanské sdružení Ekoton připravilo naučnou stezku, kterou chce zpřístupnit informace nejenom široké veřejnosti, ale zejména dětem a studentům z mateřských, základních a středních škol. Stálá expozice se bude nacházet v místnosti vedle sušárny ovoce.

"Expozice bude přístupná veřejnosti od října, sušárna ovoce je k využití pro veřejnost již od začátku září," řekl Josef Dufek ze sdružení Ekoton. "Desky Falconboard jako ekologický produkt, který je vyroben z papíru, velmi dobře zapadají do koncepce celého projektu, který chce přiblížit veřejnosti tradiční způsoby využití ovoce."

ACUITY LED 1600 V ČESKÉ PREMIÉŘE JIŽ V ŘÍJNU V PRAZE

První tiskárnu Fujifilm Acuity LED 1600 v České republice si nechá instalovat renomovaná společnost s sídlem v Praze, zabývající se tiskem fotografií. Fujifilm představí tiskárnu na speciálním Open House přímo v komerčním nasazení, za běžného provozu. Acuity LED 1600 je rychlá tiskárna s výkonným, přesto energeticky úsporným vytvrzováním LED diodami, osazená již v základním provedení celkem osmi inkousty, včetně bílé a bezbarvého laku. Acuity LED 1600 je ideální pro široké spektrum tisků, od velkoformátových plakátů a fotografií až po všechny klasické signmakingové aplikace, jako jsou například okenní grafika, backlit panely nebo POP a POS materiály. Díky bílé a bezbarvému laku se skvěle hodí i pro tisk nebo prototypování obalů. Acuity LED 1600 bude přímo na pracovišti nadále dostupná pro další odborné prezentace, případně i pro testování všech pokročilých vlastností tiskárny dalšími zájemci o tuto nejnovější technologii UV tisku.

NOVÉ INKOUSTY U BITCONU

Firma Bitcon zařadila do své nabídky dva nové inkousty nahrazující předchozí verze. Jedná se o ecosolventní inkoust TopInk+ a mildsolventní Premium Ink+. V obou dvou případech jde o inkousty s novým složením, které jsou z hlediska vlivu na životní prostředí a zdraví šetrnější - oba dva jsou zařazeny podle klasifikace o chemických látkách do kategorie Xi.

Topink+ je prémiový ecosolventní inkoust, vyvíjený jako produkt šetrný k životnímu prostředí (ERP). Inkoust byl navržen jako optimální pro tiskové hlavy Epson DX4, DX5 a DX6. Předností inkoustu je, že výpary nejsou klasifikovány jako nebezpečné látky znečišťující ovzduší - no hazardous air pollutants. Topink+ představuje ekonomičtější alternativu k originálním inkoustům v oblasti digitálního tisku. Jeho parametry jsou srovnatelné s originálním inkoustem, a navíc ještě lépe zasychají.

Premium Ink+ je prémiový mildsolventní inkoust se zvýšenou otěruvzdorností a rychlejším schnutím oproti předchozí verzi, takže je možné bezproblémově tisknout na celou řadu coatovaných i necoatovaných materiálů. Tento inkoust je určen pro zákazníky, kteří dosud používali inkoust Techink Platinum. Velkou předností nového inkoustu je jeho zařazení do třídy Xi irritant, tedy látka dráždící, nikoliv zdraví nebezpečná.

Oba inkousty jsou barevně srovnatelné s originálním inkoustem, díky tomu mohou uživatelé využívat stejné ICC profily.

PERSPEX IMPRESSIONS LINEAR

Firma Axom Kladno, oficiální distributor desek Perspex pro ČR, uvádí na trh absolutní novinku od firmy Lucite, která 10. 9. 2012 představila nový typ litého akrylátového skla Perspex Impressions Linear. Tento sofistikovaný koncept vytvořený díky textuře v povrchové struktuře nabízí široké možnosti použití. Spojení designu s nezaměnitelným dekorem povrchové struktury, která je zakomponována přímo v hmotě desky, zdůrazňuje u materiálu Perspex Impressions Linear hloubku materiálu.

Povrch desek Perspex Impressions Linear je ozdoben nepravidelnými liniemi, které procházejí jedním směrem a jsou v pravém úhlu protnuty stejnou strukturou vláken.

Tento unikátní materiál nabízí neomezenou řadu možností, od aplikací POP/POS přes interiérový design, výrobu nábytku, umělecké prvky až po architektonická řešení.

Standardně se nový typ desek vyrábí v devíti základních barevných odstínech v tloušťce 5 mm. Jiné barvy či tloušťku je možno vyrobit na zakázku.

UP! V DÁLKOVÝCH BUSECH

O prázdninách proběhla letní kampaň na nový model automobilu Volkswagen up! na dálkových autobusových linkách. Na cestující mezinárodními i vnitrostátními autobusovými linkami bylo cíleno visačkami s QR kódy pro rychlé připojení k Facebooku nebo stažení hry pro iPhone a také zdařilým brandingem stolečků.

Kampaň zajistil Mobilboard, který realizuje reklamu na dálkové i příměstské dopravě již 10 let včetně autobusů Student Agency.

OC LETŇANY S RODINNOU KAMPANÍ

Obchodní centrum Letňany v září spustilo kampaň, ve které bude až do prosince zdůrazňovat svou image obchodního centra pro celou rodinu. Kampaň připravila agentura Retail Marketing Practice. Ústředním prvkem vizuálů jsou děti, jejichž hlášky odkazují k rodičům a jejich nákupním zvyklostem - např. "Máma ví, kam se jet vymódit", "Táta ví, kam pro nejlepší hračky" nebo "Naši vědí, co nejvíc baštím". V rámci kampaně si centrum každý měsíc pronajme zhruba 30 billboardových a bigboardových ploch, dále bude využita inzerce v časopisech, regionálních denících a na rádiu. Zahrnuto bude rovněž in-store promo v podobě A1 stojanů, digilightů a obrazovek. Pro děti je připraven také víkendový program či výstavy.

DENCOP MÁ E-SHOP

V srpnu byl spuštěn nový internetový obchod společnosti Dencop Lighting. V přehledném menu zboží zde najdou zákazníci řadu položek, od LED svítidel a LED modulů přes napájecí zdroje až po veškeré příslušenství pro LED technologie. Nabídku doplňují deskové materiály, hliníkové plechy a profily, fólie nebo speciální lepidla. To vše za velice příznivé ceny. E-shop zjednodušuje proces nákupu a umožňuje také nákup zboží bez registrace. U každé položky je uveden popis a podrobné technické informace.

X-MODULE NA VÝSTAVĚ SVĚT REKLAMY

Prezentační veletrh Svět reklamy se již tradičně konal na konci září v Brně a na začátku října v Praze. Na pražské části výstavy mohli návštěvníci zhlédnout představení modulárního výstavního systému X-module, který demonstroval své široké možnosti použití. Především to, že je vhodný nejen pro větší vzdušné expozice, ale stejně tak pro ty malé. Také v tomto případě přináší svým majitelům vysokou přidanou hodnotu v podobě většího zájmu zákazníků, kteří snadno najdou výraznou a mezi ostatními nezapadající konstrukci stánku. Z výstavy si návštěvníci odnesou také poukaz na speciální cenovou akci, která bude platná do konce října letošního roku.

KOTVA VYZKOUŠELA GUERILLU

Od pondělí 17. září zvala k návštěvě Obchodního domu Kotva nová velkoformátová propagační věž, která stála uprostřed pražského náměstí Republiky, naproti konkurenčnímu obchodního domu Palladium. Podle našeho názoru není toto umístění náhodné. Tento nestandardní reklamní nosič upozorňoval na novou prodejnu s obuví Shoerepublic, která se rozkládá na celkové ploše více než 800 m2 a je umístěna ve druhém poschodí OD Kotva.

"Venkovní reklama patří mezi naše klíčové propagační nosiče. Při realizaci vždy spolupracujeme s našimi nájemci a zároveň se snažíme vytvářet i méně tradiční propagační akce. Jako jedni z prvních jsme využili mobilní CLV aneb Walkingboardy. Propagační věž na náměstí Republiky je dalším netradičním nosičem, kterým chceme upozornit na novinky v našem obchodním domě," uvádí Petra Kůlová, ředitelka marketingu OD Kotva.

Reklamní věž Obchodního domu Kotva byla umístěna na náměstí Republiky až do 19. října 2012.

MORIS DESIGN SLAVÍ 15 LET

Přední český výrobce prostředků na podporu prodeje Moris Design slaví patnáctileté výročí od svého vzniku. Původní garážová firma založená v roce 1997, disponuje dnes vlastní výrobní halou se 75 lidmi a celoevropskou působností.

Zajímavé byly i okolnosti založení, kdy dosud jediný majitel firmy Radomír Klofáč zakoupil 7. 5. 1997 Annonci, ve které sehnal prostory, grafika i starší plotter. Ještě téhož dne se všichni sešli v tehdejších prostorách garáže a firma byla založena. Na památku tohoto dne veškeré kalkulace opouštějící firmu obsahují číslo 7. "Štěstí nám sedmička přináší po celou dobu a v tomto zvyku hodláme pokračovat i dál," dodává jubilant a majitel Radomír Klofáč.

DEFI SE VRACÍ

S pomocí fondu Winch Capital 2, řízeného společností Edmond de Rothschild Investment Partners, se společnost Defi, světová jednička na trhu venkovní reklamy (světelné billboardy, digitální reklamy a reklamní bannery), opět vrací pod vedení svého bývalého akcionáře, rodinu Deodatovu.

Po zpětném odkupu společnosti Defi od americké společnosti Clear Channel Outdoor, globálního specialisty v oblasti venkovní reklamy, zahajuje podnik nový růstový cyklus. Společnost Clear Channel Outdoor získala 100% podíl v Defi v roce 2000 od Gaétana Deodata a fondů Edmond de Rothschild Investment Partners, kteří své podíly v Defi drželi od roku 1990.

Společnost Defi se v mezidobí stala největším světovým specialistou na venkovní reklamu; společnost Clear Channel Outdoor následně souhlasila, že ji spolu se společností Clear Channel Romania prodá Erminiu Deodatovi, synovi zakladatele Defi. Ten se poté, co se v roce 2005 stal generálním ředitelem Defi, přirozeně opět obrátil na tým společnosti Edmond de Rothschild Investment Partners s nabídkou spolupráce.

OSPAP ÚZCE S AGFOU

Na základě vzájemné dlouhodobé dobré spolupráce mezi Ospapem a firmou Agfa proběhlo jednání obou stran v centrále Agfy pro východní Evropu ve Vídni dne 13. 9. 2012. Na základě tohoto jednání byla uzavřena dohoda o prodeji celého portfolia tiskařských strojů firmy Agfa-Graphics v regionu České republiky a Slovenské republiky. Za Ospap dohodu uzavřel ředitel divize Sign and Display Ospap Jan Kopka, za Agfa-Graphic výkonný ředitel divize Moritz Rogger.

GRAVO TECH NA KOLECH

Společnost Gravo Tech z Benátek nad Jizerou, dodávající stroje značky Gravograph pro značení a obrábění v reklamním průmyslu navazuje na každoroční způsob prezentace novinek z oboru, kdy za pomoci předváděcího automobilu naplněného technologiemi pro značení - CNC gravírkami, CO2 a vláknovými lasery vyráží přímo za zákazníky do jejich provozoven.

Tento netradiční způsob prezentace vzbuzuje již třetím rokem nadšení, a to zejména díky vyřešení často největšího problému - seskupení velkého počtu zaměstnanců (od technologů, konstruktérů až po ředitele) na jedno místo. Ve dnech 8.-18. října proběhly další cesty s cílem informovat zákazníky o novinkách na trhu a vyřešit jejich požadavky na značení.

POPAI CE MÁ DVA NOVÉ ČLENY

Novými členy POPAI CE se staly společnosti Budějovický Budvar a Up brand activation.

Pivovar Budějovický Budvar je dlouhodobě jedním z nejúspěšnějších potravinářských podniků v České republice. Téměř polovinu produkce vyváží do více než 50 zemí všech světadílů.

Vstup Budějovického Budvaru do POPAI znamená posílení členské základny sekce "Klub zadavatelů POPAI CE", jejíž program je zaměřen na akce pro výrobce značkových výrobků a zástupce maloobchodu, kteří mají zájem o novinky, výzkum, relevantní informace z místa prodeje a nejnovější dění v in-store marketingu.

Reklamní agentura Up brand activation se zabývá různými formami marketingové komunikace v terénu a v místě prodeje a aktivací značek. Zákazníkům nabízí osobní přístup, který v sobě kombinuje porozumění potřebám konkrétních kampaní i klientově celkové komunikační strategii.

REX NA VÝSTAVĚ SVĚT REKLAMY

Společnost Rex vystavovala na výstavě Svět reklamy systém Sign Ware. Jedná se o systém pro vypínání motivů tištěných na různých typech textilií. Tento systém díky velké škále profilů umožňuje vyrobit rámy různých tvarů. Výměna motivů na systému je pak velmi jednoduchá bez použití nářadí, vytištěný motiv se pouze obšije speciální páskou. Takto připravený motiv se pak zasouvá do připravené drážky profilu. Na výstavě jsme samozřejmě představovali systém ve světelné verzi. Prosvícení bylo použito stranové s výkonnostními LED s optikou od společnosti Dencop. Kromě tohoto systému vystavovala společnost i Blok LED písmena a neonové trubice.

IGEPA NAŽEHLUJE

Podzimní novinkou v Igepě je rozsáhlý sortiment materiálů společnosti Stahls, které splňují nejvyšší standardy kvality a jsou vyráběny nejnovějšími technologiemi a výrobními postupy.

Jedná se o nažehlovací fólie Cad-Cut zpracovatelné na plotteru. Tato série obsahuje širokou paletu barev a materiálů, vhodných pro všechny druhy tkanin.

Nabídka obsahuje i sérii digitálních médií Cad-Color, kterou lze aplikovat na textilie zažehlovacím lisem. Cad-Color nabízí jedinečné barevné variace a stálost tisku. Díky těmto fóliím je možné tisknout barevná loga pro všechny typy látek včetně materiálů určených na funkční oblečení. Dosáhnete 100% krytí na tmavých textiliích a tisknout lze i plně barevné reflexní a metalické motivy.

U Igepy můžete objednat i zažehlovací lisy Stahls Hotronix, Sprint, Maxx, které patří mezi nejpřesnější, inovační a technologicky nejpokročilejší zažehlovací zařízení na trhu.

LIMITOVANÉ EDICE AVERY

Paleta fólií Avery Supreme Wrapping Film společnosti Avery Dennison nabízí tvůrcům autopolepů další prvek z kategorie "cool": limitovanou sérii barev a povrchů. Časově omezené nabídky barev odrážejí skutečnost, že polepy automobilů, zejména v oblasti individuálních úprav, jsou v podstatě módní trh. Čtrnáct nových barev limitované série, které v sortimentu Avery Supreme Wrapping Film zůstanou jeden rok, jsou odrazem současné barevné palety.

Matný povrch je dnes velmi populární. Avery Supreme Wrapping Film v tomto provedení nabízí elegantní oranžovou a béžovou. "A na opačném konci módního spektra," říká Rachel Oakley, Avery Dennison graphics and reflective solutions product manager, "září metalické barvy. I jejich nabídku jsme rozšířili a také v této kategorii vyrábíme fólie v matném provedení. Máme matnou růžovou, třešňový květ, měděnou, zelenou, stříbrnou, antracitovou a šedou. Kromě toho nabízíme povrch kartáčovaný chrom a pro ty, kdo potřebují být skutečně vidět, žlutou pro sanitní vozy."

Nové barvy z limitovaných sérií Avery Supreme Wrapping Film doplní standardní sortiment 33 barevných provedení extrémně přizpůsobivé fólie z litého PVC, která využívá lepicí technologii Avery Easy Apply RS, umožňující rychlou aplikaci bez bublin. Kromě toho se fólie snadno odstraňují i po dlouhé době, což může být podle Rachel Oakleyho na trhu módních autopolepů důležitý faktor.

"Navíc zákazníkům nabízíme již při minimálním objemu zakázky sladění individuálních barev," dodává Rachel Oakley, "a umožňujeme tak skutečně unikátní polepy jednotlivých vozů či celého vozového parku."

HP LATEX MÁ CERTIFIKÁT UDRŽITELNOSTI UL ENVIRONMENT

Světová ekologická certifikační autorita - Underwriters Laboratories (UL) udělila certifikát udržitelnosti UL Environment tiskárnám pracujícím s inkousty na vódní bázi HP latex a HP A50.

Underwriters Laboratories je nezávislá vědecká společnost, která pracuje na prosazování globální udržitelnosti rozvoje společnosti s ohledem na životní prostředí, zdraví a rozvoj ekologicky výhodnějších produktů, služeb a organizací.

Certifikace podle UL ekologické normy pro udržitelný rozvoj pro tiskařské barvy (UL 2801) dokazuje, že inkoust splňuje řadu přísných kritérií, týkajících se lidského zdraví a životního prostředí. Předpis byl původně vytvořen pro ofsetové, knihtiskové, flexotiskové a hlubotiskové tiskařské barvy. Nyní tato norma zahrnuje i kritéria pro certifikaci inkoustů na bázi vody, sítotiskové barvy a UV-vytvrzované inkousty.

NOVÝ FOTOPAPÍR U HSW SIGNALL

Společnost HSW Signall rozšířila svou nabídku fotopapírů o vysoce lesklý tuhý fotopapír Convertec Photopaper 230 g Glossy S, který je určen pro tiskárny s ecosolventními, solventními, UV vytvrzovanými i latexovými inkousty.

Nový papír nabízí vynikající kvalitu obrazu a vysokou plošnou hmotnost, čímž se přibližuje klasickým fotografickým papírům. Nabízí o stupeň lepší kvalitu tisku než papíry fotorealistické. Dostupný je ve dvou šířích 1,06 a 1,52 m s návinem 30 m. Tento papír nahrazuje v nabídce HSW papír Mutoh RH-PG2.

Materiál je určen pro interiérové reklamní aplikace, stejně jako pro výrobu fotografických výstavních zvětšenin. Coating zajišťuje rychlé schnutí i při vysokých rychlostech tisku, odolnost grafiky vůči vodě a poškrábání.

Základ tvoří papír, který je opatřen z obou stran vrstvou HDPE. Vykazuje velmi dobrou rovinnost, vysokou bělost a tuhost. Po důkladném vysušení jsou tisky velmi odolné a mohou být použity i bez laminace. Tu výrobce doporučuje případně aplikovat až po dokonalém vysušení.

VINK POMÁHÁ

Společnost Vink-Plasty se rozhodla poskytnout dar ve formě materiální pomoci soukromému útulku pro psy a kočky AzylPes v Krásném Lese u Frýdlantu. Jedná se o komůrkový polykarbonát, jenž bude použit na zastřešení nových kotců, které jsou potřeba k rozšíření kapacity útulku.

VINK BLÍŽE K ZÁKAZNÍKOVI

Společnost Vink dokončila přestěhováni svých kanceláří a skladu v Praze do VGP Parku v Horních Počernicích. Nová adresa je autem při využití pražského okruhu lehce dostupná ze všech částí Prahy, MHD autobusem od stanice metra Černý Most.

Zde jsou nové kontakty:

VGP Park Horní Počernice, Hala D1

F. V. Veselého 2635/15, 193 00 Praha 9

tel: 222 264 040, 222 264 041

fax: 222 264 049

GPS 50°07'23"N, 014°37'12"E

"Jedná se o náš krok směřující vstříc zákazníkovi, využití moderních skladových prostorů o rozloze 1000 m2 s využitím vjezdu a rampy, snadná dostupnost, moderní telekomunikační technologie zaručující že se k nám zákazník v otvírací době (po-čt: 8-17, pá: 8-14.30 hod.) vždy dovolá, vlastní parkovací místa určená pro naše zákazníky a pří-jemné prostředí zákaznického servisu, přímo propojené s obchodním oddělením je dalším krokem v naší inovaci," říká Tomáš Javůrek, ředitel Vinku.

ŠEST ORACALŮ U GOLEMA

Golem reklama přidala k oblíbeným fóliím pro celopolep aut značky Oracal dalších 6 variant pro strukturu designu - Imitace kůže a broušeného hliníku, Cocoon, Medový plášť, Dune a Emulsion. Všechny tyto barvy jsou k dostání v šířkách 152 cm a prodej po bm je samozřejmostí do dvou dnů.

MORAVA OZNAČENA DXI LINE

Společnost IS reklama instalovala světelný nápis na budovu penzionu Morava v Otrokovicích. Logo je umístěno ve výšce 28 m s velikostí písmen 5,5 x 1 m. Podsazený Al panel má rozměr 4,5 x 0,5 m. Vše je prosvíceno cca 300 kusy LED modulů DXI-3LED-C 6500K LG Innotek a napájeno zdrojem Meanwell HLG 320H 12, vše s pětiletou zárukou. Tyto komponenty splňují vysoké nároky investora na kvalitu a dlouhodobou životnost aplikace. Pozinkovaná konstrukce a eloxovaný či komaxitovaný hliník jsou samozřejmostí. Plexisklo je polepeno fóliemi Aslan a na písmenech je kotveno pomocí F rámečku Dencop. Veškerý materiál mimo ocelové konstrukce dodala firma Dencop Lighting "na zavolání".

FESTIVAL VZÁŘÍ - VÝSTAVA SVĚTLO JINAK

Fotografická výstava Světlo jinak doprovázející Festival světla a videomappingu Vzáří proběhla v galerii Arcidiecézního muzea Olomouc. Na výstavě, jež nabídla netradiční pohled na světlo a tmu, se podílelo deset mladých fotografů z České republiky, Slovenska, Polska a Itálie.

Fotografická výstava Světlo jinak ukázala návštěvníkům zajímavé snímky se světelnou tematikou a doplnila tak program festivalu Vzáří. Pětidenní přehlídka vizuálního umění spojená s bohatým doprovodným programem v podobě koncertů, vystoupení DJs, workshopů a výstav proběhla na olomouckém Horním náměstí na konci. V promítání speciálních animací na budovy soutěžilo celkem devět videomappingových týmů, které nabídly moderní vizuální představení spojené se světlem a zajímavými efekty.

GRAPO VYROBILO TENKÝ BOX

Olomoucká společnost Grapo vyrobila pro klienta ultratenký obraz, určený k zavěšení na zeď. Prosvětlená realizace má tloušťku pouze 1 cm. Box je vyroben z čirého plexiskla a jeho výhodou je možnost snadné výměny prosvětleného motivu. Světelného efektu je dosaženo pomocí elektro LED modulů. Reklamní nosič se vyznačuje velmi elegantním a čistým designem a je vhodný na-příklad do restauračních zařízení a retailového prostředí.

ŠKOLENÍ NA PERSPEX

Firma Axom Kladno pořádádala ve spolupráci s výrobcem akrylátových desek Perspex Lucite seminář. Odborná náplň byla prezentována ve dvou blocích. První část byla zaměřena na nové typy desek Perspex ve výrobním programu firmy Lucite. Druhá část se následně věnovala technickým otázkám při zpracování plexiskla se zaměřením na kvalitní lepení.